• 25.4. 2019. – 24.4.2021.
  •  Švicarsko-hrvatski program suradnje
  •  Sufinanciraju Ured za udruge Vlade RH i Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH

Autor: Ivan

  • 21.04.2021.

Učenici OŠ Šijana svojom volonterskom akcijom obradovali štićenike doma za beskućnike i njihove ljubimce

 

Učenici Osnovne škole „Šijana” završili su ovaj tjedan svoju volontersku akciju kojom su pomogli napuštenim životinjama, ali i uspostavili kontakt sa socijalno ugroženim sugrađanima. Učenici i nastavnice uključene u projekt u suradnji s Udrugom „Ruka šapi” i dogovorili su posjet napuštenim psima i mačkama za koje se brinu korisnici Prihvatilišta za beskućnike Crvenog križa Pula. Zbog ograničenja uzrokovanih epidemiološkim mjerama i online nastave učenici eko grupe Mladi prirodnjaci kod kuće su ispekli keksiće za pse. Njihovi mlađi prijatelji, četvrtaši uključeni u eko grupu Mali prirodnjaci, odnijeli su ih u prihvatilište gdje ih je dočekala Helena Babić, voditeljica dnevnog boravka prihvatilišta koja im je objasnila kako funkcionira njihov rad i upoznala ih s korisnicima centra koji se brinu za životinje. Učenici su proveli vrijeme družeći se s njima i napuštenim psima i mačkama za koje se brinu te su im predali svoje donacije i počastili ih kolačima koje su za njih ispekli. Ova hvalevrijedna akcija održana je u okviru školskog projekta OŠ Šijana „Pod istim zelenim krovom”.

Mladi ljudi predstavljaju ogroman potencijal za razvoj koji je važno prepoznati i podržati omogućavanjem različitih oblika aktivnog sudjelovanja, uključujući i volontiranje. Volontiranje predstavlja izvor društvene energije za pomoć skupinama u potrebi, ali je i iskustveni način odgoja mladih za aktivnu građansku ulogu u razvoju socijalno osjetljivog i demokratskog društva. Volontiranje ima potencijal podržati odgovorno odrastanje i vrlo je dragocjen alat za uvođenje mladih ljudi u građansku odgovornost i aktivizam. Osim koristi za društvo u cjelini, volontiranje ima i pozitivne učinke na pojedince jer pruža mogućnosti neformalnog obrazovanja, te je zbog toga jedan od ključnih elemenata u strategiji životnog učenja u Europskoj uniji. Mladi trebaju širok raspon znanja, vještina i stavova kako bi se što lakše i brže prilagodili društvu i svijetu u kojemu žive. Ovim programom potiče se razvoj njihovih građanskih kompetencija, potiče ih se na promišljanje i akciju, razvijaju se njihove socijalne vještine i stavovi i promiče školsko volontiranje.