Online panel: "Obrazovanje za održivi razvoj - globalna priča, lokalni primjeri"
U okviru projekta "Znanje za održivo djelovanje" Centar za mirovne studije u srijedu 9. prosinca od 13.30 do 15 sati organizira online panel "Obrazovanje za održivi razvoj - globalna priča, lokalni primjeri" namijenjen obrazovnim radnicama/ima i drugima koji rade s djecom i mladima u području održivog razvoja.
Na panelu sudjeluju tri udruge i šest obrazovnih radnica koje će prikazati projekte i aktivnosti u području održivog razvoja. Panel će se prikazivati putem aplikacije ZOOM i na Facebook stranicama Centra za mirovne studije i GOOD inicijative.
S obzirom na to da je održivi razvoj nova međupredmetna tema u našem obrazovnom sustavu te je praksa još u razvoju, ovim panelom Centar za mirovne studije sa suradnicima želi inspirirati i potaknuti druge obrazovne radnike da prošire svoj rad. Također, izrađeni materijali u sklopu predstavljenih projekata (video materijal i priručnik) korisna su podrška u planiranju nastave te izvannastavnih i projektnih aktivnosti škola.
Panel otvara temu kako se kroz obrazovni rad može konkretno doprinijeti održivom razvoju na lokalnoj razini, graditi kompetencije učenika/ca, koji su dobri primjeri i izazovi te predstaviti kako tome može pomoći suradnja škola i udruga.
Situacija u svijetu po pitanju održivosti čovjekovog djelovanja i opstanka na planeti je alarmantna stoga su u UN-u izrađeni Ciljevi globalnog razvoja koji su smjernice vladama za promjene politika i praksi kako bi se usporilo negativne trendove. Zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno je da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a kroz panel ćemo prikazati kako se na tome može raditi. Ove globalno aktualne teme vidljive su i na lokalnom nivou te nam je želja potaknuti da, inače podzastupljen sadržaj održivog razvoja u našem obrazovnom sustavu, obrazovni radnici/e značajnije uključe u svoj rad.
Sva tri projekta, čije aktivnosti udruga i obrazovnih radnica ćemo predstaviti, provode članice GOOD inicijative u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje.
Irena Burba iz udruge Zelena Istra predstavit će projekt “Znanje za održivo djelovanje” usmjeren jačanju kapaciteta škola i suradnji u ovom području, a nastavnice uključene u ovaj projekt Ivana Vidović (pedagoginja, OŠ Domovinske zahvalnosti, Knin) i Dragica Pršo (knjižničarka, OŠ Monte Zaro, Pula) prikazat će što su s učenicima radile kao doprinos ostvarenju Ciljeva održivog razvoja kroz školske projekte “Eko kutak u našem gradu” i “Skroji svoju održivu priču”.
Ivana Milas iz Nansen dijalog centra, voditeljica projekta “UZBRDO” predstavit će njegove ciljeve i ključne aktivnosti usmjerene na promociju, poučavanje i poticanje aktivnog pristupa učenika i nastavnika temama održivog razvoja u školama Istočne Hrvatske. Nastavnice škola s kojima su surađivali predstavit će aktivnosti koje su provele s učenicima. To su Daniela Maršalek (učiteljica Hrvatskog jezika i književnosti, OŠ Dalj) koja će govoriti o projektu “Namještaj od paleta” koji su učenici kreirali kako bi opremili kutak za zajednički trenutak u školi te Maja Husar (učiteljica razredne nastave, OŠ Lug-Laskói Általános Iskola u Baranji) koja će prikazati što kakve su sve tradicijske predmete učenici osmislili i izradili kroz izvannastavnu aktivnost Kulturna baština zavičaja te kako su radili na interkulturalnosti i međugeneracijskoj solidarnosti.
Nikoleta Poljak, voditeljica programa iz organizacije za društveni razvoj D/Kolektiv predstavit će projekt “Vrline znanja – ulaganje u ljude i zajednice”, a obrazovne radnice koje su sudjelovale u projektu predstavit će svoja iskustva sudjelovanja u Demo akademiji te primjenu naučenog u radu s mladima - u području kulture mira Morena Lalić (prof. Engleskog jezika i povijesti, OŠ Tin Ujević i Ugostiteljsko turistička škola Osijek) te u području ljudskih prava Ozana Vignjević (prof. Povijesti i Hrvatskog jezika i književnosti, Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića, Osijek).